Raktárnavigáció szűkfolyosóban
EKX 410-515, EKS 210-312, ETX 513-515 számára
Félautomata helymegközelítés szűkfolyosóban
Nagyítás egérkattintással
Alapadatok
- Akár 25% hatékonyság növelés
- Kezelő tehermentesítése
- automatikus visszajelzések szkennelési folyamat nélkül
- Hibás betárolás/kitárolás kiküszöbölhető
- Kevesebb sérülés a polcon
- Raktárnavigációs rendszerrel és anélkül is használható
A RFID technológia és a Jungheinrich logisztikai interfésze lehetővé teszi: A padlózatban elhelyezett transzpondereknek köszönhetően a szűkfolyosós gép folyamatosan felismeri az aktuális pozíciót. A raktár-irányítási rendszerből érkező megbízások a gép rádiófrekvenciás adatátviteli termináljára kerülnek továbbításra. Az ott telepített logisztikai interfész ezeket az információkat lefordítja és közvetlenül átadja a járművezérlésnek. Ezáltal a targonca pontosan ismeri aktuális és elérendő pozícióját. A kezelőnek csak ki kell adnia az utasítást a haladáshoz és emeléshez és a jármű diagonális menetben automatikusan megközelíti a rakodólap helyét.
Előnyök áttekintése
- Növeli a termelékenységet és tehermentesíti a targoncakezelőt
- IT-kapcsolat logisztikai interfésszel
- Targonca funkciók
- Önálló megoldások
Részletes előnyök megjelenítése
Részletes előnyök
A legrövidebb idő alatt, a leggyorsabb útvonalon, a legszükségesebb energia felhasználásával - a félautomata és pontos célmegközelítéssel időt és pénzt takaríthat meg. A termelékenység akár 25 százalékkal növekszik. A ki- és betárolás minősége növekszik. A hibák megelőzhetőek, a targonca százszázalékos biztonsággal közelíti meg közvetlenül és félautomatán a rendszer által előírt rakodólap helyét. A kezelő nem tévedhet el, nem tárol be tévesen anyagokat és nem kell folyamatosan tájékozódnia, így jelentősen kevesebb megterhelés éri. Ezen felül kevesebb az állványsérülés, mivel a villák automatikusan és pontosan kerülnek pozicionálásra.
A raktár navigáció működési területéhez tartozik pl. az aktív tolóerő ellenőrzés a teherfelismeréssel kapcsolatban, ami elkerüli az állványban, illetve az állványból való teherfelvétel esetén egy időigényes „utánállítást“. Egy további termékjellemző az intelligens célpozíció felügyelete, ami a kezelőt már a feladat kiosztásakor a rakodóhely különlegességére figyelmezteti. Így például a jármű egy zsákutca és standard egyirányú berendezés esetén felismeri, hogy az utolsó rakodóhelyek ebben a folyosóban csak teherirányban közelíthetőek meg. Mivel a kezelő időben megkapta az információt, az időigényes téves utak elkerülhetők.
Annak érdekében, hogy targonca pontosan közelítse meg a következő be-, kitárolási- vagy komissiózási célpozíciót, az információt közölni kell a géppel. Az optimális hatékonyság-növekedés csak akkor biztosítható, ha a kezelőnek ehhez nem kell semmilyen kézi bevitelt végeznie. Ezért logisztikai interfészünk segítségével azt a lehetőséget kínáljuk, hogy a feladatokat bármilyen raktári irányítási rendszerből automatikusan a háttérben időkésleltetés nélkül átvesszük és a targoncavezérlésnek küldjük. Ez az egyszerű integráció a meglévő rendszerkörnyezetbe jelentősen hozzájárul a sikerhez a létrehozási fázisban.
Nem használ raktárkezelőrendszert és mégis élvezni szeretné a raktárnavigáció előnyeit? Nem probléma, mivel erre az esetre is kínálunk Önnek alkalmazási lehetőségeket IT-kapcsolatok nélkül: Továbbíthatja a feladatot egy vonalkód olvasóval közvetlenül a targoncavezérlésnek, vagy használhat egy egyedileg az Ön számára készített adatbeviteli ablakot egy rádiófrekvenciás adatátviteli terminálon, mint interfész a kezelő és a raktár navigáció között.
A Jungheinrich szűkfolyosós targoncák irányításához transzpondereket használnak. Ezek csak 9 x 16 mm méretűek és a csarnok padlójába meghatározott távolságokra kerülnek elhelyezésre. A targoncák egy RFID-olvasó-/-író berendezéssel vannak felszerelve, mely a transzponderekkel kommunikál és lekéri, valamint használja a következő:
- A) Folyosók és raktárterületek azonosítása
- B) Folyosókon belüli útmérés hivatkozása.
Ezzel a két információval és a targonca meglévő útmérésével a raktárfolyosókon belül mindenkor lehetséges egy pontos helymeghatározás. A transzpondereket a targoncákon keresztül programozzák. Magában a targoncában a rendszer teljes topológiája megtalálható. Ezáltal minden tetszőleges helyen kapcsoló és kiegészítő funkciók aktiválhatók, mint például sebességcsökkentés folyosókon való áthaladáskor vagy az emelés lekapcsolása korlátozott belmagasságú folyosókban.