+36 23 531 500 Szerviz hotline
Kapcsolatfelvételi űrlap
Hírlevél
Stratégia 2025+
2020. 12. 21. 9:30

Fenntartható értékek létrehozása: a Jungheinrich a Stratégia 2025+ néven bemutatott terveivel a nyereséges növekedésére fókuszál

A Jungheinrich az elkövetkező években a hangsúlyt a nyereségességre, hatékonyságra és fenntarthatóságra helyezi. Ezt jelentette be november végén a vállalatcsoport Hamburgban az új, Stratégia 2025+ elnevezésű terveinek bemutatása alkalmából.

Miután a konszern a 2020-ra kitűzött stratégiai növekedési célt a tervezettnél egy évvel előbb elérte, új stratégiájával a Jungheinrich a következő években még intenzívebben törekszik arra, hogy ügyfelei, munkatársai, részvényesei és üzleti partnerei számára fenntartható értékeket hozzon létre.

Technológiai szempontból pedig olyan innovációs területekre helyezi a hangsúlyt, mint az automatizálás, a digitalizáció és a jövőbemutató energiarendszerek. A Jungheinrich a már megkezdett digitális átalakulás során az ügyfélközpontú és hatékony folyamatok implementálását ösztönzi. A vállalatcsoport különösen nagy hangsúlyt fektet arra, hogy tovább erősítse jelenlétét az európai, kínai és észak-amerikai piacokon. A Jungheinrich a fenntarthatóságot – melyet minden tevékenységének alapjául vesz –átfogóan értelmezi, ahol a gazdasági, ökológiai és szociális szempontokat is figyelembe veszi.

A konszern 2025+ stratégiája 12 rész-stratégiából tevődik össze, melyek összesen mintegy 100 konkrét kezdeményezés formájában valósulnak meg. A megvalósításba a Jungheinrich minden egyes területét bevonták, a szerepeket és hatásköröket pedig egyértelműen meghatározták. Tervezik azt is, hogy a stratégia a 2025. év után is dinamikusan folytatódjon.

„Célunk, hogy ügyfeleinknek mi jelentsük az első számú választást, előremutató megoldásainkkal és technológiáinkkal pedig valódi értéktöbbletet nyújtsunk nekik. Konszernként ugyanakkor minden érdekelt fél számára szeretnénk fenntartható értékeket teremteni azáltal, hogy aktív alakítói leszünk a gazdasági, ökológiai és szociális fejlődésnek. Ennek érdekében a Jungheinrich jövedelmezőbb, hatékonyabb és fenntarthatóbb úton halad tovább” – jelentette ki Dr. Lars Brzoska, a Jungheinrich AG Igazgatótanácsának elnöke. „A Stratégia 2025+-szal minden szempontból felvérteztük magunkat, összefontuk ötleteinket és képességeinket, valamint meghatároztuk a helyes irányt az intralogisztika „sárga jövője” érdekében” –tette hozzá.

A Stratégia 2025+-ra támaszkodva a Jungheinrich arra törekszik, hogy a 2025-ös üzleti évben meghaladja az 5 milliárd eurós árbevételt. Célirányos akvizíciókra és stratégiai partnerségekre a vállalat egy közepesen magas vagy akár magas három számjegyű euró-milliós összeget tervezett be. Az organikus értékesítés terén a 4,6 milliárd eurót célozza meg a Jungheinrich, melynek alapjául a legalább 5 százalék éves növekedés szolgál. Az árbevétel-arányos jövedelmezőségnek (EBIT-ROS) meg kell haladni a 8 százalékot, az adózás előtti megtérülésnek (EBT-ROS) pedig a 7,5 százalékot. 2025-ig az EBT-nek meg kell haladni a 17.500 eurót munkatársanként. Cél, hogy a működési tevékenység (operatív)) cashflow -ja 8 és 10 százalék közé növekedjen. Az Európán kívüli forgalom arányát a Jungheinrich 20 százalék fölé kívánja növelni.

Erről Dr. Volker Hues, pénzügyi igazgató, így nyilatkozott: „A Stratégia 2025+-szal vállaltcsoportunk hosszútávú sikerének alapjait rakjuk le. A Jungheinrich már ma is egy igen stabil mérleggel és magas likviditási tartalékokkal rendelkezik. Azzal, hogy a hozamra és az operatív cashflow-ra fókuszálunk, pénzügyi mozgásteret biztosítunk magunknak. Ezzel a konjunktúra szempontjából nehéz időszakokban is bármikor képesek vagyunk a szükséges stratégiai intézkedéseket megvalósítani és a konszern pénzügyi függetlenségét garantálni. Ugyanakkor fenntartjuk a folyamatos osztalékfizetésre irányuló politikánkat is.”

További információk a Stratégia 2025+-ról

A Jungheinrich a Stratégia 2025+-ban az intralogisztika automatizálását a vállalatcsoport központi – jövőorientált és növekedési – feladataként rögzíti. A vállalat ezen a területen éves szinten 7 és 10 százalék közötti piaci növekedéssel számol. Ennek tudatában folytatja a Jungheinrich automatizációs portfóliójának bővítését –különösen a vezető nélküli szállítórendszerek, az automatizált raktár, szoftver és robotika terén. Új piacok megnyitása, valamint az e-kereskedelemben egy erősebb piaci pozíció elérése a cél. A saját piaci pozíció megerősítéséhez a Jungheinrich elmélyíti az együttműködést a különböző ágazatokban aktív partnereivel, és célirányos akvizíciókra törekszik. Mindezzel egyidőben a konszern fokozza a digitalizáció érdekében tett erőfeszítéseit is, különösen az új termék- ill.

üzleti modellek fejlesztését. Prioritást élvez a „digitális raktár” következetes továbbfejlesztése, többek között mesterséges intelligencia és Big Data igénybevételével. „Az intralogisztika az automatizálás és digitalizálás terén úttörő szerepet játszik, így pedig az ipar, a közlekedés és a kereskedelem jelenleg bekövetkező mélyreható változásainak meghatározó tényezője. A Jungheinrich e téren már egy jó ideje az innovációk mozgatórugója. Ebből a pozícióból kiindulva következetesen ki fogjuk használni a fenti szegmensben rejlő növekedési potenciált” – jelentette ki Brzoska. A Jungheinrich tovább növeli digitális termékeinek választékát a raktár-, flotta- és akkumulátor-menedzsment-rendszerek terén, és tervezi a biztonsági és asszisztensrendszerek portfóliójának bővítését.

Az energiahatékonyság a raktárban egy olyan terület, ahol a Jungheinrich már ma is az első helyen áll, és az innovatív energiarendszerek fejlesztésében vezető pozíciót ért el az ágazaton belül. Világszerte több mint 1.000.000 Jungheinrich elektromos targonca működik. Nincs még egy olyan vállalat, mely ennyire következetesen épít az intralogisztikában a lítiumion akkumulátorra. A Li-ion technológia terén megszerzett ágazati vezető pozícióját a Jungheinrich tovább kívánja erősíteni. Azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-ig a vállalat értékesített járműveinek több mint 70 százaléka lítiumion akkumulátorral rendelkezzen. Ennek érdekében az elkövetkező években további, már teljesen integrált lítiumion technológiával működő targoncamodelleket visz a piacra. A Jungheinrich az ún. Powertrain megoldások területén is komoly növekedési lehetőségeket lát. Itt a vállalatcsoportban meglévő szaktudást az energiarendszerekről más gyártók – így pl. az építőipari és mezőgazdasági gépek gyártói – számára is rendelkezésre bocsátja, ezzel pedig ágazatokon átívelve is ösztönzi az elektromobilitást. Brzoska úr a következőket nyilatkozta erről: „Elektromos targoncák értékesítőjeként szerzett évtizedes tapasztalatainktól hajtva a jövőt is megmozgatjuk, akár az intralogisztikán túl is. A hatékony és klímakímélő lítiumion-technológia terén szerzett szakértelmünkből a környezet és ügyfeleink egyaránt profitálnak.”

Annak érdekében, hogy globális jelenlétét tovább erősítse, a Jungheinrich a jövőben különösen nagy hangsúlyt fektet tevékenységére Európa, Kína és Észak-Amerika piacain. Ezek az intralogsztika világpiacának mintegy 80 százalékát teszik ki. A vállalat tervei között az is szerepel, hogy forgalmának több mint 20 százalékát Európán kívül realizálja. Célirányos akvizíciókra és stratégiai partnerségekre a Jungheinrich a Stratégia 2025+-ban egy három számjegyű euró-milliós összeget tervezett be. „Számunkra a jövőben a stratégiai partnerségek és akvizíciók fontos eszközök lesznek céljaink elérésében. Ennek érdekében jelentős befektetési volument vettünk tervbe és elsősorban a gyorsan növekvő piacokra kívánunk összpontosítani” – mondta Dr. Lars Brzoska.

A Stratégia 2025+-szal a Jungheinrich felgyorsítja saját digitális átalakulását is. Cél, hogy a konszernen belül következetesen növekedjék a hatékonyság. Ebben az összefüggésben fogják a Jungheinrich minden folyamatát és struktúráját felülvizsgálni és optimalizálni annak érdekében, hogy fokozzák a vállalat nyereségességét és teljesítőképességét. Ehhez tovább folytatják a már futó DEEP (Digital End-to-End Processes) és N-Ex-T (Netzwerk-Exzellenz-Technik) projekteket. „A hatékony folyamatok abban segítenek, hogy erőforrásokat takarítsunk meg, ugyanakkor növeljük a versenyképességet. Ha a megfelelő dolgokat még jobban csináljuk, tartósan növeljük nyereségességünket” – tette hozzá Brzoska.

A Stratégia 2025+-ban a fenntarthatóságot a Jungheinrich holisztikusan értelmezi, annak gazdasági, ökológiai és szociális dimenziójában. Brzoska arról is beszélt, hogy „gazdasági társaságként felelősséget vállalni a Jungheinrich számára, mely családi vállalkozás, annyit tesz, mint a szociális és ökológiai szempontokat összhangba hozni a nyereséges növekedéssel. Ez a fajta énkép vezérel bennünket abban, hogy meghatározó szerepet játsszunk ágazatunk jövőjének alakításában.” A gépgyártói szektorban a Jungheinrich már ma is a leginkább fenntartható vállalatok két százalékába tartozik. A Stratégia 2025+ létrejöttével a fenntarthatóság témaköre még jobban beépül a vállalatba és ambiciózus célokkal egészül ki. A Jungheinrich ennek kapcsán csatlakozott a „50 Sustainability & Climate Leaders“ nevű kezdeményezéshez, hogy más nemzetközi konszernekkel együtt felvegye a harcot az klímaváltozással szemben. Ezzel összefüggésben a Jungheinrich céljául tűzte ki a CO2 -semlegesség elérését. A teljes szállítói lánc mentén bevezetett rendszerszintű fenntarthatóság-menedzsment által a konszern egyértelmű felelősségi köröket határozott meg és átláthatóságot teremtett a jobb fenntarthatóság érdekében. Mindezeken felül a Jungheinrich célja, hogy az elkövetkező években preferált munkáltatóként pozícionálja magát. A vezető beosztásban dolgozók között a vállalat továbbra is jelentősen növelni kívánja a nők arányát.