Új építésű raktár 60 000 tárolóhellyel 16 000 négyzetméteren.
Kilenc automatizált EKX 516a típusú magasraktári targonca.
Nehezített összeszerelés a koronavírussal kapcsolatos határlezárások miatt.
A világszerte aktív dán szállítási és logisztikai szolgáltató DSV a Jungheinrichhel közösen épített 16 000 négyzetméteren új logisztikai központot az Oslotól délre fekvő Vestbyben üzemeltetett telephelyén. Az új épület egy teljesen automatizált, 35 000 tárolóhellyel rendelkező raktárból áll, amelyet kilenc Jungheinrich EKX 516a típusú, önvezető szűkfolyosós targonca kezel. További 25 000 kézi tárolóhely is részét képezi a logisztikai megoldásnak.
A vestby-i üzemben heti öt napon, két műszakban dolgoznak. A targoncák automatikusan mozognak a tíz méter magas raktár 32, egyenként 80 méter hosszú folyosóján. A Jungheinrich saját raktárellenőrző rendszerének szoftvere (WCS) is a megredenlés részét képezte, amely egy interfésznek köszönhetően kommunikál a DSV raktárkezelő rendszerével.
Vestbyben a műszaki megoldás lözéppontját egy intelligens kombináció jelenti: a raklapok kézzel, helyigényes szállítópálya nélkül kerülnek az automatizált raktárba. Ezzel idő, pénz és hely takarítható meg. A legfeljebb 1240 milliméter hosszú, 840 milliméter széles és 1600 milliméter magas Euro-raklapokat az ETV sorozatú, kézi vezérlésű Jungheinrich tolóoszlopos targoncák szállítják az ellenőrző pontokhoz, mielőtt a magasraktárban sor kerülne automatikus betárolásukra. A DSV raktárának teljes rendszerkörnyezetét szintén a hamburgi vállalat biztosította: a raklapok kontúrjának ellenőrzésére szolgáló állomásokat, a hozzáférési rendszert, valamint a biztonsági kerítéseket és kapukat.
„A DSV folyamatos beruházásokat eszközöl logisztikai folyamatainak hatékonysága és optimalizálása érdekében" - magyarázza Ulf Erik Kruger Solheim, a DSV Global and Transport Logistics ügyvezető igazgatója a norvégiai automatizálási projekt mögött álló stratégiát. „A sokéves együttműködés és a Jungheinrichhel mint partnerrel szerzett nagyon jó tapasztalataink döntöttek ebben a projektben a hamburgi székhelyű vállalat javára."
Miután a megrendelés 2019 novemberében beérkezett, fővállalkozóként a Jungheinrich a teljes megoldást vállalaton belül valósította a meg - a tervezéstől a kivitelezésen át a szervizszolgáltatásig. Még a koronavírus okozta válság és az ideiglenes, egész Európára kiterjedő határzárak sem tudták feltartóztatni az intralogisztikai szakértőt. Annak érdekében, hogy ne veszélyeztessék a menetrendet, a Jungheinrich igen kreatívnak bizonyult - például 2020 márciusában: „A szerviz 15 technikusa mellett két hétig a Jungheinrich logisztikai rendszerkért felelős irodájának öt munkatársa is besegített a tíz méteres magasságban végzett munkálatokba" – emlékszik vissza Jens Gjerlaug, a Jungheinrich Norvégia logisztikai rendszerekért felelős vezetője. „Ezáltal tudtuk tartani az összeszerelési ütemtervet. Az egyébként irodai munkát végző kollégák számára pedig izgalmas élményt és egyben maradandó emléket jelentett ez a megbízás."