Call4Service
+36 23 531 500 Szerviz hotline
Kapcsolatfelvételi űrlap
Business Network
CO2 szerviz
05/03/2022

Az első CO2-semleges szerviz az intralogisztikában

Kísérleti projekt Norvégiában: CO2-semleges szerviz

Kevesebb megtett kilométer a dinamikus útvonaltervezésnek köszönhetően

A fenntartható vízenergia-projekt ellensúlyozza az elkerülhetetlen kibocsátásokat

Norvégiában kísérleti projekt keretében a Jungheinrich megkezdte szervizszolgáltatásainak CO2-semlegessé tételét. A cél az, hogy középtávon a szervizelés során keletkező kibocsátások akár 60 százalékát is megtakarítsák, és ezzel jelentősen hozzájáruljanak az intralogisztika nagyobb mértékű klímavédelméhez és erőforrás-kíméléséhez. A fennmaradó kibocsátásokat kompenzációs intézkedésekkel ellensúlyozzák.

A Jungheinrich a norvég szerviz szolgáltatása 2020-ra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási lábnyoma alapján a projektpartnerével, a Fokus Zukunftnel közösen kidolgozott egy CO2-csökkentési intézkedési tervet. A terv alapja az intelligens szoftveren alapuló dinamikus útvonaltervezés. Ez optimalizálja a Norvégiában alkalmazott mobil szervizautók napi útjait. A rendszer reagál a nap minden eseményére, és folyamatosan módosítja a tervezést, hogy a megrendeléseket mindig a helyszín közelében lévő legmegfelelőbb munkatársaknak küldje el. Ez csak Oslóban és környékén évente, járművenként mintegy 2800 kilométernyi vezetést és ezáltal jelentős mértékű károsanyag-kibocsátást takarít meg.

Egy speciális vezetéstechnikai képzés keretében minden szerviztechnikus tréninget kapott arról, hogyan kell különösen környezetbarát módon vezetni. Az eredmény akár 15 százalékos üzemanyag- és hajtásenergia-megtakarítás járművenként. Ezzel egyidejűleg a Jungheinrich fokozatosan átállítja norvégiai szervizparkját teljesen elektromos szervizautókra, és folyamatosan dolgozik az autók tömegének és hasznos teherbírásának optimalizálásán. 

Mindazonáltal a vállalat egy fenntartható vízenergia-projektben való részvétellel kompenzálja az elkerülhetetlen kibocsátásokat. A csökkentési intézkedések folyamatos fejlesztésével és fokozatos végrehajtásával a korábban elkerülhetetlen kibocsátások aránya is tovább csökken. A norvégiai kísérleti projektet követően a hollandiai és az egyesült királyságbeli szervizcsapatokat is átállítják a CO2-semleges ügyfélszolgálatra. A fenntartható értékesítés utáni szerviz kísérleti projekt hangsúlyozza a Jungheinrich elkötelezettségét az éghajlatváltozás elleni küzdelem mellett, és fontos mérföldkövet jelent a vállalatcsoport klímasemlegesség elérésére irányuló célkitűzésében.

Világszerte 40 országban több mint 5700 szerviztechnikus dolgozik a Jungheinrich targoncák, automatizált rendszerek és raktározási berendezések szervizelésén, karbantartásán, javításán. A nagy lefedettséget biztosító szervizhálózat közvetlen helyszíni támogatást biztosít a Jungheinrich ügyfelei számára, ez az alapja a rendkívül rövid reakcióidőnek az állásidők minimalizálása érdekében. Ily módon a szervizszolgáltatás jelentősen hozzájárul az ügyfelek elégedettségéhez és a Jungheinrich minőségéhez. A targoncákhoz és rendszerekhez kapcsolódó szervizen kívül a Jungheinrich további szolgáltatásokat is kínál, mint például a balesetmegelőzés és az energiagazdálkodás. A vállalat Kaltenkirchenben egy modern alkatrészközpontot üzemeltet a folyamatosan növekvő vevőszolgálati tevékenységéhez. Ez a raktár és a nemzetközi hálózat számos más telephelye biztosítja a Jungheinrich vevőszolgálatának optimális alkatrészellátását világszerte.