Call4Service
+36 23 531 500 Szerviz hotline
Kapcsolatfelvételi űrlap
Hírlevél
ERC 213a BLG
03/03/2021

BLG Logistics Group a Jungheinrich segítségével automatizál

Első önvezető szállítórendszer a BLG-nél.

Automatizált raklapszállítás az anyagellátásban.

Két ERC 213a típusú önvezető targonca a Jungheinrichtől.

A BLG Logistics Group brémai telephelyén a Jungheinrich automata, önvezető targoncáiba (AGV) ruház be. A brémai logisztikai központban, ahol a BLG átfogó szolgáltatásokat nyújt az autóipar számára, két ERC 213a típusú önvezető gyalogkíséretű targonca veszi át az anyag ki- és beszállítását a fényezősoron. A megrendelés az első ilyen típusú automatizálási projekt a BLG-nél.

Christian Reining, a BLG Logistics Group innovációs és digitalizációs senior projektmenedzsere erről így nyilatkozott: „Örülünk, hogy a Jungheinrichben olyan partnert találtunk, akivel megvalósíthatjuk első AGV projektünket. Ez a projekt „világítótoronyként” szolgál és remélhetőleg rávilágít még néhány felhasználási lehetőségre a BLG-n belül.

A BLG az új önvezető targoncákkal szándékozik részlegesen automatizálni az üzemen belüli raklapszállítást. Az ERC 213a típusú gépek a lézernavigációnak köszönhetően önállóan mozognak a raktárban. Ugyanakkor képesek felismerni a különböző rakományhordozókat, a túlméreteseket is és az üres raklapokat egymásra rakodni.

Az önvezető targoncák a Jungheinrich logisztikai interfészén keresztül kapcsolódnak a BLG raktárirányítási rendszeréhez. Ennek a felületnek köszönhetően az ERC 213a típusú targoncák a raktárkezelő rendszer által létrehozott szállítási megbízásokat közvetlenül megkapják, majd teljesítik. A járművek és a raktár együtt egy intelligens átfogó rendszert alkotnak.

„Az önvezető targoncák alkotják az automatizált intralogisztika központi elemét. A gyakorlatban bevált, sorozatgyártású Jungheinrich gépekre alapozva, melyeket intelligens szoftver vezérel és automatizálási elemek egészítenek ki, egy olyan rendszert terveztünk meg a BLG számára, amely biztonságosan és rendkívül hatékonyan kezeli az ismétlődő, nagy mennyiségű szállítási feladatokat” - jelentette ki Gregor Ringwelsky, a Jungheinrich kiemelt-ügyfél-kapcsolati menedzsere.

Az ERC 213a a legújabb modell a Jungheinrich önvezető targoncáinak portfóliójában. Kompakt kialakításán is látható, hogy ezt a gyalogkíséretű targoncát kifejezetten a szűkös térben zajló szállítási folyamatokhoz tervezték. A modern, lítiumion technológiával felszerelt járművek akár nyolc órán keresztül is képesek teljes kapacitással működni. Az akkumulátort előre meghatározott időtartamokban töltik fel vagy igény szerint a töltőállomásokon. Ezzel megnő a rendszer rendelkezésre állása és a targoncák éjjel-nappal használhatók.

Az ERC 213a típusú targonca 1,3 t tömegű terhet is képes betárolni. A jármű maximális haladási sebessége 2,5 m/s. Egy 2,8 kW háromfázisú váltóáramú motor biztosítja az állandó teljesítményt, az elektromosan vezérelt emelőmotor pedig a biztonságos emelést akár 4.400 mm magasságig. Az acélváznak és a zárt vázszerkezetnek köszönhetően az ERC 213a típusú targonca különösen robusztus kialakítású.

Biztonsági rendszerek, mint például az alapfelszereltséghez tartozó személyfelismerő szkenner, működés közben figyelik, hogy van-e az útvonalon akadály. A személyvédelemre szolgáló szkennerek elrendezése a járművön érintés nélküli biztonságot nyújt menetirányban, teherirányban, valamint kanyarodáskor. A navigáció lézer segítségével történik. Erre a célra az útvonalon és perifériákon. elhelyezett reflektorpaneleket használják.