+36 23 531 500 Szerviz hotline
Kapcsolatfelvételi űrlap
Hírlevél
arcalus kép 1
11/19/2021

Erős harmadik negyedévet zárt a Jungheinrich

A Jungheinrich erős harmadik negyedévet könyvelhet és folytatja a 2025+ stratégia megvalósítását: az arculus átvételének bejelentése

  • Beérkező megrendelések értéke 1-3. negyedév: 3,58 milliárd euró / + 31 százalék
  • Árbevétel 1-3. negyedév: 3,02 milliárd euró / + 11 százalék
  • EBIT 1-3. negyedév: 258,4 millió euró / + 72 százalék, EBIT-ROS: 8,6 százalék
  • 2021-es megrendelések és eredmény előrejelzésének korrekciója felfelé
  • 2025+ stratégia frissítése: előrelépés és új célkitűzések
  • Egy német technológiai vállalat, az arculus GmbH, átvétele

A Jungheinrich pozitív mérleget von a 2021-es pénzügyi év első három negyedévére vonatkozóan. A világszerte túlfeszített ellátási láncok következtében kialakult, kihívásokkal teli környezetben a vállalatcsoport növelni tudta főbb pénzügyi mutatóit az előző év azonos időszakához képest. A rendelésállomány kilenc hónap elteltével 3,58 milliárd eurós értékével 31 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért eredményt. A csoport árbevétele 3,02 milliárd euróra nőtt. A továbbra is kihívásokkal teli piaci környezetben az EBIT jelentősen, 72 százalékkal, 258,4 millió euróra javult. Az EBIT-ráta 8,6 százalékra emelkedett. A Jungheinrich AG rendelésállománya a fordulónapon elérte az 1,43 milliárd eurót, ami 71 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. E kedvező fejleményekre alapozva a Jungheinrich már októberben újból emelte a 2021-es teljes évre vonatkozó megrendelés- és eredményprognózisát.

Dr. Lars Brzoska, a Jungheinrich AG igazgatótanácsának elnöke erről így nyilatkozott: „Az ellátásban globálisan érzékelhető nehézségek és az anyagköltségek erőteljes emelkedése ellenére a Jungheinrich nagyon jó üzleti teljesítményt ért el folyó év első kilenc hónapjában. Ellátási láncaink célzott és időben történő kezelésének köszönhetően jórészt sikerült elkerülnünk a termelés leállását. Ez nagy sikernek számít, amiért szeretnék köszönetet mondani minden érintett dolgozónknak, valamint partnereinknek és beszállítóinknak. Továbbra is minden intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy kiszállításainkban ne legyen fennakadások. A jó eredmény és a tekintélyes rendelésállomány jó alapot biztosít a további üzleti fejlődéshez és a 2025+ Stratégia elnevezésű konszernstratégiánk következetes megvalósításához.”

A 2025 + Stratégia aktualizálása

A Jungheinrich a negyedéves beszámoló részeként először ad tájékoztatást a 2025+ Stratégia fokozatos megvalósításának előrehaladása tekintetében. A jelenlegi piaci és üzleti trendek fényében a vállalat az előzetes bejelentésnek megfelelően felülvizsgálta a stratégia célszámait, és a következő évekre vonatkozó frissített várakozások alapján megemelte azokat. A csoport árbevétele az organikus növekedés okán 5,5 milliárd euróra (korábban: 4,6 milliárd euró) növekszik, az EBIT a 8-10 százalékos sávban lesz (korábban: >8 százalék), a tőkemegtérülésre vonatkozó (ROCE-ú)j mutatószám pedig 21 és 25 százalék között alakul. Az egy alkalmazottra jutó EBIT várhatóan mintegy 23.000 euró értéket tesz majd ki.

Az idei évben világszerte számos, a 2025+ Stratégia részét képező projekt és intézkedés indult el, amelyek közül néhány már sikeresen meg is valósult:

A Jungheinrich jövőbeli növekedésének középpontjában az automatizálás áll. Ebben az összefüggésben a csoport 2021. negyedik negyedévében felvásárolta a müncheni arculus GmbH-t, amely az autonóm mobil robotok (azaz AMR) területén tevékenykedik. A müncheni, ingolstadti, stuttgarti és drezdai telephellyel rendelkező arculus az iparágban tapasztalt szoftver- és hardver szakemberekből álló csapatával az autonóm mobil robotokra (AMR), a moduláris gyártási platformok és a mobil automatizálás szoftveres megoldásaira összpontosít. Az arculus ügyfelei közé jól ismert autógyártók, valamint különböző ágazatok ipari ügyfelei tartoznak. Az arculus vállalattal a Jungheinrich az automatizálási rendszerek terén már meglévő portfólióját rendkívül innovatív szoftver- és hardvermegoldásokkal egészíti ki az autonóm mobil robotok (AMR) gyorsan növekvő szegmensében. Az arculus IFOY 2021 díjjal kitüntetett szoftveres vezérlőrendszerének segítségével, a VDA 5050 interfésszel gyártófüggetlen AMR- és AGV-flották működtethetők. Dr. Brzoska elárulta, hogy „Az arculus felvásárlásával sikerült átfogó módon bővítenünk kompetenciáinkat az automatizálás területén. Az AMR kulcsfontosságú alkalmazási lehetőségei - mint például az áru-az-emberhez metodikájú komissiózás - továbbra is erőteljesen növekedni fognak, nem utolsósorban az e-kereskedelem folyamatos térhódítása miatt. Az arculus-szal közösen tovább növeljük a szinergiákat az automatizált logisztika terén. Új fejezetet nyitunk a jövő raktárának történelmében.”

Az „Új IT üzem” elnevezésű projekttel a Jungheinrich egy hibrid felhőbázisú alapot teremt a digitalizáció számára, amely embert, gépet és szoftvert kapcsol össze világszerte, ezáltal pedig új, hozzáadott értéket teremtő üzleti modelleket tesz lehetővé. Ugyanakkor 2021-ben tovább bővült a „Jungheinrich FMS” név alatt futó digitális flottairányítási rendszer. A flották központosított digitális kezelése, beleértve a hozzáférés-kezelést, az üzemórák és a költségek részletes elemzését, valamint az ütközések ugyanilyen részletes nyilvántartását, lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy jelentős előnyökre tegyenek szert a felhasználás tervezése, a karbantartás és a targoncák rendelkezésre állása terén. Az új modulok további termelékenységnövekedést, magas fokú felhasználhatóságot, valamint a kritikus helyzetek proaktív kezelését biztosítják.

Az elektromobilitás a Jungheinrich legfőbb kompetenciája. A 2025+ Stratégia részeként a csoport tovább bővíti vezető szerepét az energiarendszerek terén. Az integrált lítiumion akkumulátorokkal felszerelt targoncák új generációja kulcsfontosságú elemét képezi a stratégiai orientációnak ezen a területen. 2021-ben a Jungheinrich újabb két targoncát vezetett be a piacra, amelyek ezen az új akkumulátor-koncepción alapulnak. Az akkumulátor intelligens integrációjának köszönhetően mindkét elektromos gyalogkíséretű gép jelentősen rövidebb, mint a korábbi modellek. Ez különösen fordulékony kezelhetőséget és precíz manőverezést tesz lehetővé még a legszűkebb helyeken is, így további értékes tárolóterületek válnak elérhetővé. Az iparágban egyedülálló kompakt felépítés mellett mindkét modell kategóriájában a legkényelmesebb és legbiztonságosabb targoncák közé tartozik.

A vállalatcsoport digitális átalakítását és hatékonyságának növelését célzó DEEP-program részeként 2021 folyamán befejeződött a jelenlegi állapot elemzése, beleértve az informatikai célarchitektúra meghatározását is. Az ügyfélközpontúság további növelése érdekében projektek indultak, elsősorban egy új ERP-rendszer felállítása érdekében.

A Jungheinrich üzleti modelljének egyik legfontosabb sikertényezője az ügyfelekhez való közelség azáltal, hogy a nemzetközi hálózaton belül helyi pozíciókat alakít ki. A 2025+ Stratégia keretében a stratégiai cél a csoport globális jelenlétének további bővítése és a nettó árbevétel 20 százalékos részesedésének elérése az európai fő piacon kívül. A Jungheinrich különösen Észak-Amerikában és az ázsiai régióban kívánja felgyorsítani a növekedést.

A 2025+ Stratégia fő célkitűzése, hogy fenntartható értéket teremtsen. A Jungheinrich tudatában van gazdasági, ökológiai és társadalmi felelősségének a vállalatcsoport minden, világszerte folytatott tevékenysége tekintetében. A fenntarthatóság döntően meghatározza a vállalat mai és jövőbeli irányultságát, és vállalaton belüli, valamint a vállalattal való együttműködést. A 2025+ Stratégia részeként a vállalat egészére kiterjedő fenntartható működés érdekében célok és intézkedések kerültek meghatározásra. A Jungheinrich valamennyi németországi telephelye 2021 első negyedéve óta kizárólag környezetbarát villamos energiával üzemel. A külföldi telephelyek és üzemek átállítása e terén fokozatosan zajlik. A csoport emellett a telephelyein saját napenergia-termelésbe kezdett. Az erre alkalmas ingatlanokat fokozatosan szerelik fel fotovoltaikus berendezésekkel. Ezzel párhuzamosan elektromos járművekre cserélik a vállalatcsoport teljes cégautó-flottáját. Jelenleg a vállalat olyan modell kifejlesztésén dolgozik, amely a fenntarthatósági elveket a termékfejlesztési folyamatba illeszti. Ez azt is jelenti, hogy a beszállítókkal való együttműködést ebben az irányban erősítjük és ennek megfelelően alakítjuk ki. A beszállítók kezelésére szabványokat dolgoztak ki, amelyek betartását auditok révén rendszeresen ellenőrzik. Az klímavédelemre és az erőforrás-védelemre irányuló törekvések és intézkedések azt fejezik ki, hogy a Jungheinrich komolyan veszi felelősségét, és fenntartható termékportfóliójával első számú választás kíván lenni az ügyfelek számára.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK

Eredmények 2021. január szeptember időszakban

A piac alakulása

Az ipari targoncák globális piaci volumene 2021. januárja és szeptembere között különösen erőteljesen növekedett az előző év azonos időszakához képest. A kereslet minden régióban számottevően megnőtt. Európában a megrendelések száma jelentősen emelkedett a vizsgált időszakban, elsősorban a raktártechnikai eszközök iránti keresletnek köszönhetően.

Rendelésállomány

A darabszám alapú rendelésállomány, amely magában foglalja az új targoncákra, köztük a rövid távú bérbeadásra szánt targoncákra leadott megrendeléseket is, kilenc hónap után 119,4 ezer darabot tett ki, ami 48 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának értékét (80,7 ezer darab). Az új megrendelések értéke, amely minden üzleti szegmenst - új gépek értékesítése, rövid távú bérlet és használt eszközök, valamint értékesítés utáni szolgáltatások - magában foglal, 3.581 millió euróval szintén jelentősen meghaladta az előző évi 2.732 millió eurós értéket (plusz 31 százalék), és a piac erőteljes fejlődését tükrözi, különösen Európában. Az új szerződések 2021. szeptember 30-i rendelésállománya 1.428 millió euróra nőtt, és ezzel 595 millió euróval, azaz 71 százalékkal haladta meg az előző évi értéket (833 millió euró).

Árbevétel

Az első hónapokban a konszern árbevétele elérte a 3.020 millió eurót és ezzel mintegy 11 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában elért eredményt (2.723 millió euró). A vállalatcsoport magasabb bevételének fő mozgatórugója az új eszközök értékesítése volt, amely 204 millió euróval növelte az árbevételt. Ennek fő oka a megnövekedett kereslet és az új targoncák jelentősen nagyobb gyártási volumene, valamint az automatizált rendszerekre vonatkozó projektmegrendelések bővülése volt. Az értékesítés utáni szolgáltatások jelentős mértékben növekedtek, 867 millió eurós árbevétellel a beszámolási időszakban (előző év: 796 millió euró). A pénzügyi szolgáltatási üzletág árbevétele a tárgyév kilenc hónapja után 827 millió euróval elérte az előző évi szintet (826 millió euró).

Eredmény és pénzügyi helyzet

A Jungheinrich-csoport eredménye (EBIT) 258,4 millió euróval 72 százalékos, kézzelfogható növekedést ért el a 2021. január-szeptember közötti időszakban az előző év azonos időszakához képest (150,2 millió euró). Ezt elsősorban a gyárak kihasználtságának jelentős mértékű növekedése határozta meg. Egyes alapanyag árak jelentős emelkedését a megfelelő áregyeztetések és hatékonyságra irányuló intézkedések jelentősen kompenzálták. Az adózás előtti eredmény (EBT) kilenc hónap után jelentősen, 249,6 millió euróra nőtt (előző év: 133,8 millió euró). Az adózás utáni eredmény a 2021. január-szeptember közötti időszakban 183,5 millió eurót tett ki (előző év: 96,3 millió euró). Az egy részvényre jutó nyereség 1,80 eurót ért el (előző év: 0,96 euró). A 101 millió eurós javulás elsősorban az adózás utáni eredmény növekedésének köszönhető.

Prognózis

A Jungheinrich október 25-én egy soron kívüli közleményben ismét megemelte a 2021-es évre vonatkozó megrendelések volumenére, EBIT-re, EBIT-rátára, EBT-re, EBT-rátára és ROCE-re vonatkozó előrejelzését. A vállalat igazgatótanácsának várakozása szerint a beérkező megrendelések értéke 2021-ben 4,6 és 4,8 milliárd euró között alakul (korábban: 4,2 és 4,5 milliárd euró között). A konszern árbevétele várhatóan a korábban prognosztizált 4,0-4,2 milliárd eurós sávban marad a beszállítói láncban továbbra is jelentkező jelentős kihívások okán. A jelenlegi becslések szerint az EBIT 2021-ben 340-370 millió euró között várható (korábban: 300-350 millió euró). Ennek megfelelően 8,5-8,8 százalék közötti EBIT megtérülésre lehet számítani (korábban: 7,5-8,3 százalék között). Az EBT előreláthatóan eléri a 325-355 millió eurót (korábban: (280 és 330 millió euró között). Az EBT-hozam várhatóan 8,1 és 8,5 százalék között lesz (korábban: 7,0-7,9 százalék között). Az igazgatótanács arra számít, hogy a ROCE 20 és 23 százalék között alakul (korábban: 17 és 21 százalék között). A 2021. június 30-i hatállyal bevezetett ROCE-új mutatónak a fentiek ismeretében 19 és 22 százalék közötti értéket kell elérnie (korábban: 17 és 21 százalék közötti érték).

A Jungheinrich a 2021-es pénzügyi év végére várhatóan jóval több, mint 300 millió eurós nettó eszközállományt ér el.

Az előrejelzés növekedése azon a feltételezésen alapul, hogy a pénzügyi év végéig hátralévő hetekben nem következik be jelentős romlás a szűkös anyagellátásban, különösen az elektronikai alkatrészek terén. Változatlanul érvényben maradnak azok az intézkedések, amelyekkel biztosítják a Jungheinrich szállítási képességét. Mindazonáltal nem zárható ki, hogy az anyagellátásban jelentkező súlyosabb szűk keresztmetszetek a jövőben komoly leállásokhoz is vezethetnek a termelésben.