A Jungheinrich INNOVATION & HIGHLIGHTS 2021 virtuális sajtókonferenciáján mutatta be legújabb önvezető targoncáját, AGV-jét. Az új EKS 215a típusú önvezető targonca önállóan képes 700 kg tömegű rakomány betárolására egészen 6 méter magasságig.
A targonca alapját egy teljesen újonnan fejlesztett, különösen kompakt méretű AGV alváz alkotja. Ennek köszönhetően az új EKS 215a rendkívül kicsi fizikai méretekkel rendelkezik. A Jungheinrichnek sikerült az új védelmi zóna koncepcióval jelentősen csökkenteni az EKS 215a virtuális kiterjedését. A targonca dinamikusan integrálható már működő raktárkörnyezetbe. Az új EKS 215a segítségével automatizálhatók azon manuális folyamatok, melyeket eddig elsősorban homlokvillás vagy tolóoszlopos targoncákkal végeztek el. A teljesen új fejlesztésű ember-gép interface különösen intuitív kezelést biztosít.
Válasz az ügyféligényekre
„Az új EKS 215a megoldást nyújt számos ügyféligényre a helyigény és alkalmazási lehetőségek tekintetében. Az önvezető targonca kisebb, nagyobb teljesítményre képes és sokkal felhasználóbarátabb, mint elődei” - nyilatkozta Manuela Schmidbauer, a Jungheinrich termékmenedzsere. „Az előző modellhez képest 40 százalékkal nagyobb a maradvány teherbírása, optimális megoldást nyújt az üzemen belüli szállítási folyamatokra, valamint széles folyosóban a raklapok berakodásának automatizálására.
Kompakt és rugalmasan alkalmazható
Az új EKS 215a esetében egy különleges innováció az újonnan fejlesztett alváz, mely rendkívül kisméretű. A biztonsági szkennerek védett helyen, helytakarékosan a gép alvázába kerültek beépítésre. A gép hosszából 131 mm-t, a szélességéből pedig 85 mm-t sikerült megtakarítani. Az új konstrukciónak köszönhetően az AGV körvonala 10 százalékkal csökkent. Így a gép helyigénye is kisebb az alkalmazás során és könnyebben integrálható már működő raktárkörnyezetbe. Kilenc különböző oszloptípus választható egyedi megoldásként bármilyen használatra, a szabadon álló villák pedig sokoldalú kezelést tesznek lehetővé.
Új ember-gép interface
Az új EKS 215a 24 Volt helyett 48 Volt technológiával működik. Ezzel az energiaköltségek akár 30 százaléka is megtakarítható. A töltési folyamat automatikusan történik. Az új ember-gép interface érintőképernyővel további beavatkozási lehetőségeket biztosít a kezelőnek. Az új EKS 215a állapota könnyen áttekinthető és azonnal leolvasható. Üzemzavar esetén a gép részletes szöveges hibalírást ad konkrét megoldási ajánlásokkal. Ennek köszönhetően azon hibák is könnyen kezelhetőek, melyekhez eddig a szerviztechnikus segítségére volt szükség. Emellett az ember-gép interface segítségével manuális megbízások is adhatóak, illetve indíthatóak, melyekre eddig csak központilag az irányító központból nyílt lehetőség.
Egyedi megoldások az automatizált intralogisztikához
Az újdonság tökéletesen illeszkedik a Jungheinrich önvezető targoncáinak sorába. Minden modell, az EREa, ERCa, EZSa és EKSa, valamint minden automata raktári felrakógép egyedi erősségekkel és előnyökkel rendelkezik. „A Jungheinrich sokéves tapasztalattal rendelkezik az automatizálás terén, így átfogó és egyedi megoldásokat kínál partnereinek” - emelte ki Schmidbauer. Minden újítás ellenére - bár az AGV speciálisan az ügyféligényekre alapozva került kifejlesztésre - az új EKS 215a önvezető targoncát több mint 90 százalékban a jól bevált, Jungheinrich szériagépek komponensei alkotják.