+36 23 531 500 Szerviz hotline
Kapcsolatfelvételi űrlap
Hírlevél
A válság alatt bizonyított: pozitív mérleget vont közgyűlésén a Jungheinrich AG
06/15/2021

A válság alatt bizonyított: pozitív mérleget vont közgyűlésén a Jungheinrich AG

A COVID-19 világjárvány miatt a Jungheinrich AG idei éves közgyűlését immár második alkalommal tartották meg virtuálisan, melyet élőben közvetítettek a konszern hamburgi központjából. 

A közgyűlés az igazgatóság és a felügyelőbizottság javaslatát követve úgy határozott, hogy a 2020-as pénzügyi évre 0,43 euró osztalékot fizet elsőbbségi részvényenként. Dr. Lars Brzoska, az igazgatótanács elnöke beszédében kiemelte a vállalat pozitív fejlődését a 2020-as rendkívüli, koronavírus által terhelt évben, optimista kilátásokat fogalmazott meg a folyó évre vonatkozóan, és beszámolójában bemutatta a Jungheinrich további fejlődését szolgáló, a vállalatcsoport 2025+ stratégiáján alapuló intézkedéseket. A stratégia központi részét az automatizálás, a digitalizáció és az energiahatékonyság területén megvalósuló innovációk képezik.

A 2020-as üzleti év

A COVID-19 járvány kitörése által nagymértékben befolyásolt piaci környezetben az új megrendelések értéke, amely az új targoncák, a bérbe adott és használt targoncák, valamint az értékesítés utáni szolgáltatások üzletágát foglalja magában, elérte a 3,78 milliárd eurót. Az árbevétel 3,81 milliárd eurót tett ki. Mindkét adat tehát valamivel a 2020 októberében megemelt előrejelzési érték felett volt. Az EBIT 218 millió euróval elérte a megcélzott tartomány felső felét, ami 5,7 százalékos EBIT-rátát eredményezett. Az adózás utáni eredmény 151 millió euró lett. A működési tevékenységből származó cash flow jelentősen, 551 millió euróval meghaladta az előző évi értéket. 2020. december 31-én a konszern nettó eszközállománya 194 millió eurót tett ki, szemben a tavalyi év azonos időpontjában még fennálló 172 millió eurós nettó adóssággal. Ez 366 millió eurós javulásnak felel meg. A pozitív fejleményt az alacsonyabb tőkekiadások, a bértargonca-flotta csökkenése és a felszabadított működőtőke eredményezte.

Dr. Lars Brzoska, a Jungheinrich igazgatótanácsának elnöke a részvényeseknek elmondta: „Nekünk fontos volt és most is fontos, hogy válságos időkben is képesek legyünk stratégiai intézkedéseinket végrehajtani. A 'Cash is King' volt és maradt a mottónk, amit sikeresen meg is valósítottunk.”

Javaslat 0,43 euró osztalékra elsőbbségi részvényenként

A most lezárult pénzügyi évben elért rendes eredmény fényében a részvényesek jóváhagyták a Jungheinrich igazgatótanácsának törzsrészvényenként 0,41 eurós és elsőbbségi részvényenként 0,43 eurós osztalékjavaslatát. Ez összesen 43 millió euró osztalékfizetést eredményez. A 28 százalékos kifizetési arány így összhangban van a Jungheinrich AG hosszú távú osztalékpolitikájával, amely értelmében évente az adózás utáni eredmény 25-30 százalékát kell kifizetni. Az osztalékra tett javaslat összesen 43 millió euró. Dr. Brzoska erről így nyilatkozott: „Örülünk, hogy ezen kihívásokkal teli év után is folytathatjuk stabil osztalékfizetési politikánkat. A részvényesek hatékony szerepvállalása a vállalat sikerében alapvető fontosságú számunkra."

Sikeres kezdés 2021-ben

Az igazgatótanács elnöke utalt a 2021 első negyedévében beérkező nagyszámú megrendelésre és hangsúlyozta, hogy a vállalat a termékek és szolgáltatások iránti kereslet további magas szintjére számít az év hátralévő részében is. "Optimisták vagyunk az év hátralévő részével kapcsolatban" - jelentette ki Brzoska. A 2021. év egészére az igazgatóság a frissített vállalati tervezés alapján 4,2 és 4,5 milliárd euró közötti összegben beérkező megrendeléssel számol. A konszern árbevétele az előrejelzések szerint 4,0 és 4,2 milliárd euró közötti tartományban fog mozogni. A jelenlegi becslések szerint az EBIT 300 és 350 millió euró között lesz, ami 7,5 és 8,3 százalék közötti EBIT-arányos nyereségnek felel meg. A COVID-19 világjárvány további alakulása mellett Brzoska a nemzetközi ellátási láncok jelenlegi szűk keresztmetszeteit jelölte meg a pénzügyi év legnagyobb kihívásaként. 

Stratégia 2025+

Dr. Brzoska kiemelte, hogy a világjárvány számos kihívása sem akadályozta meg a Jungheinrichet abban, hogy 2020-ban kijelölje a vállalat jövője szempontjából meghatározó irányt. Ősszel a vállalat bemutatta új, 2025+ elnevezésű stratégiáját. Ennek értelmében a Jungheinrich a jelenleginél is aktívabb lesz az automatizálás, a digitalizálás és az energiahatékonyság témakörében, és technológiai úttörő szerepét ezeken a területeken tovább bővíti. Brzoska szerint ez a jövő új termékeinek és társadalmi modelljeinek kulcstényezője. "A 2025+ stratégiánkban megfogalmaztuk az elkövetkező évekre vonatkozó céljainkat, és meghatároztuk az elérésükhöz vezető utat. Az út végén a Jungheinrich egy még jövedelmezőbb, hatékonyabb és fenntarthatóbb vállalat lesz. Ezért dolgozunk" - jelentette ki az igazgatótanács elnöke. Tekintettel a 2021-es pénzügyi évre vonatkozó megnövekedett előrejelzésre, a 2025+ stratégia célkitűzéseit az év során még felülvizsgálják.

Fenntartható értékek létrehozása

Dr. Brzoska hangsúlyozta, hogy a Jungheinrich konszern további fejlődésében a fenntarthatóság kérdése elsőrendű és központi szerepet fog játszani. A Jungheinrich arra törekszik, hogy összehangolja a gazdasági, ökológiai és társadalmi fejlődést. „A 2025+ stratégiánkkal elköteleztük magunkat a fenntartható értékteremtés mellett - ügyfeleink, munkavállalóink, részvényeseink és üzleti partnereink, valamint a társadalom egésze számára" - mondta Brzoska. A Jungheinrich klímasemlegességre törekszik, szisztematikus fenntarthatósági menedzsmentet fog bevezetni, és a jelenleginél is nagyobb mértékben vállal felelősséget az ellátási láncban. Ez többek között magában foglalja azt a döntést, hogy kizárólag zöldáramot vásárol, és lehetőség szerint tartózkodik a konfliktusövezetekből származó ásványkincsek felhasználásától.