Az Arla Foods a világ egyik legnagyobb tejipari szövetkezete, amely a tej, sajt, joghurt, vaj és margarin széles termékpalettájával rendelkezik. A dániai Holstebroban található raktárban a logisztikai folyamatokat optimalizálták a hely optimális kihasználása érdekében.
Az Arla Foods mintegy 10 000 négyzetméteres raktárában, a Koppenhágától mintegy 300 kilométerre északnyugatra fekvő Holstebróban kizárólag tejfehérjeport tárolnak. A gyártás a néhány kilométerre lévő Arla tejüzemben történik. „A tejfehérjeport gyakorlatilag a Föld minden pontjára szállítjuk” - mondja büszkén Jens Korbo, az Arla holstebroi raktárvezetője - „kivéve Ausztráliát, Új-Zélandot és Afrikát”.
2012 közepéig a különböző méretű zsákokba csomagolt tejfehérjeport vagy a tömbraktárban, vagy egyszerű bejárható állványokban tárolták. A nagy, 500 kilogrammos zsákok a teljes raktár körülbelül 35 százalékát foglalták el - ezért hatékonyabb eljárásokra volt szükség.
A kifejezetten az ötszázas zsákok tárolására javasolt megoldás egy kompakt tárolórendszer volt, a hozzá tartozó szatelit kocsival. A hagyományos kompakt raktárban rejlő lehetőségek, azaz a folyosók megszüntetésével elérhető helytakarékosság, a shuttle-rendszerek használatával kibővülnek. Ez utóbbi lehetővé teszi a nagyobb töltöttségi fokot, a nagyobb áteresztőképességet és a jobb helykihasználást.
A rendszert úgy tervezték, hogy minden csatorna pontosan 13 raklapot tudjon befogadni. Két csatorna egymás fölött pontosan egy teherautó rakományának felel meg. A tetején egy targonca (EFG 218) és egy szatellit kocsi (UPC) található. A tejipari szövetkezet a raklap alatti raklapszállító mellett döntött, mivel ezek különösen hatékonyak az ugyanazon raklapcsatornán belüli többszöri fel- és elszállításnál.
Az UPC-t a targonca villáira helyezik, és a raklapcsatornában használják a tárolás során. Az UPC önállóan mozog a raklap alatt, és felveszi a szállítandó árut anélkül, hogy fizikailag a targoncával érintkezne. Ebben az esetben a szatellit kocsi önállóan vezérli az összes szállítást és emelőmozgást, az ütközések elkerülése érdekében érzékelők segítségével. Eközben a kezelő felvehet egy másik betárolandó raklapot, elhelyezheti a csatorna elejére, és elindíthatja a következő betárolási tételt.
A targoncák a teljes megoldásunk részét képezik. Több ERE 225 elektromos targonca végzi a rakodást és a teherautóról való kiemelést, valamint az áruk szállítását a kompakt tárolórendszerbe. A fix kezelőhelynek köszönhetően óránként több mint tizenkét kilométeres sebességet érhetnek el. Ez azt jelenti, hogy az áruk rendkívül hatékonyan szállíthatók.
Az EFG 218 elektromos targonca az UPC alapkocsiként működik, és az árukat a kompakt tárolórendszerből az áruk kifelé történő szállítására szolgál. Az ergonomikusan kialakított munkaállomás nyugodt, fáradtságmentes munkát biztosít. Korbo hangsúlyozza ennek az ígéretnek az érvényességét és értékét: „Ha kezelőink nemcsak biztonságban, hanem kényelmesen is érzik magukat a targoncákon, az növeli minden folyamatunk hatékonyságát!”.
„A munka sokkal hatékonyabb lett nálunk, mióta a Jungheinrich UPC-t használjuk!” - erősíti meg Elo Kristensen raktári alkalmazott. Korbo hozzáteszi: „Igen, itt gyorsan és hatékonyan folyik a munka. Ráadásul az egész rendszer nagyfokú rugalmasságot biztosít számunkra! Összességében, amit a Jungheinrichnek itt sikerült elérnie számunkra, az egy kiváló megoldás!”
Kapcsolat
értékesítés
Telefon